Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2011

ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ 2011-2012 ΠΕ18.04 ΑΙΣΘΗΤΙΚΩΝ

ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΠΕ18.04 ΑΙΣΘΗΤΙΚΩΝ


1. ΠΑΡΑΔΕΙΣΗ ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ Μη ειδική κατηγορία 35,583 σε Α ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ από  ΒθμιαΣΕΡΡΕΣ
2. ΑΙΒΑΤΖΙΔΟΥ ΠΑΡΘΕΝΑ Μη ειδική κατηγορία 33,75 σε Α ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ από  Βθμια Β ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
3. ΧΑΜΟΥΡΤΖΑΚΗ MΑΛΑΜΑΤΕΝΙΑ Μη ειδική κατηγορία 33,083 σε Β ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ από
 Βθμια ΠΙΕΡΙΑ Β/θμια
 4. ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΙΔΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ Μη ειδική κατηγορία 29,417 σε Α ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ από
 Βθμια ΠΡΕΒΕΖΑ Β/θμια
 5. ΜΠΙΛΑΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Μη ειδική κατηγορία 13,417 σε Α ΑΘΗΝΩΝ από Βθμια ΕΥΒΟΙΑ  

Κυριακή 18 Σεπτεμβρίου 2011

Οι νέες αρμοδιότητες των Διευθυντών & Υποδιευθυντών


Διευθυντής σχολικής μονάδας ή προϊστάμενος

1. Ο διευθυντής ή προϊστάμενος είναι διοικητικός και πειθαρχικός προϊστάμενος του προσωπικού της σχολικής μονάδας και είναι αρμόδιος για τα θέματα που αφορούν την εύρυθμη και αποτελεσματική της λειτουργία. Η πειθαρχική εξουσία του προηγούμενου εδαφίου ασκείται για μεν τους εκπαιδευτικούς σύμφωνα  με  το  προεδρικό  διάταγμα  της παραγράφου  6  του άρθρου 19, για δε τους διοικητικούς υπαλλήλους σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ., που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του  ν. 3528/2007 (Α' 26), ως ισχύει.
2. Ειδικότερα, ο διευθυντής ή προϊστάμενος της σχολικής μονάδας ασκεί, ιδίως, τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
α) μεριμνά για την τήρηση των νόμων, των εγκυκλίων και των αποφάσεων που εκδίδουν τα αρμόδια όργανα της διοίκησης,
β) ευθύνεται για την έγκαιρη και αξιόπιστη ενημέρωση του ηλεκτρονικού συστήματος  που  προβλέπεται  στην  παράγραφο  2  του  άρθρου  7  του  ν.3848/2010   (Α'   71)   και   συνεργάζεται   με   την   κεντρική   και   τις  αρμόδιες περιφερειακές υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων για την εφαρμογή των διατάξεων του ίδιου άρθρου,
γ) ευθύνεται για την έγκαιρη και αξιόπιστη τήρηση ηλεκτρονικού αρχείου με τα στοιχεία της οικονομικής λειτουργίας της σχολικής μονάδας, καθώς και για την ηλεκτρονική ενημέρωση των υπηρεσιακών φακέλων του προσωπικού της,
δ) εισηγείται στο αρμόδιο όργανο την ανάθεση υποχρεωτικών υπερωριών σε εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας στην οποία προΐσταται ή των ολιγοθέσιων δημοτικών σχολείων ή νηπιαγωγείων πο υ υπάγονται στην ενότητα σχολικών μονάδων πο υ συντονίζει και
ε) ευθύνεται για την κατάρτιση του προγράμματος δράσης και της έκθεσης αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 32  του  ν.  3848/2010,  και,  με  βάση  τα  σχετικά  αποτελέσματα: αα)  για  την εκπόνηση  και  υλοποίηση  ολοκληρωμένων  προτάσεων για  τη  βελτίωση  της δράσης της σχολικής μονάδας  και  ββ)  για το  σχεδιασμό και  την  υλοποίηση προγραμμάτων ενδοσχολικής επιμόρφωσης, σε συνεργασία με τους σχολικούς συμβούλους και  τα τμήματα επιστημονικής - παιδαγωγικής καθοδήγησης των περιφερειακών διευθύνσεων εκπαίδευσης.
3. Ο  διευθυντής τετραθέσιου και  άνω δημοτικού  σχολείου  ή  σχολικής μονάδας της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης χορηγεί στο προσωπικό της σχολικής του μονάδας, καθώς και στο προσωπικό των ολιγοθέσιων δημοτικών σχολείων ή νηπιαγωγείων που  υπάγονται  στην  ενότητα  σχολικών  μονάδων  στην  οποία προεδρεύει, τις κάτωθι άδειες απουσίας λόγω:
α)  γάμου  ή  θανάτου  συζύγου  ή  και  συγγενούς έως  και  β'  βαθμού  ή άσκησης εκλογικού δικαιώματος ή συμμετοχής σε δίκη ή σε αιμοληψία,
β) βραχύχρονης ανάρρωσης και
γ) συμμετοχής σε εξετάσεις σε όσους εκπαιδευτικούς είναι σπουδαστές ή φοιτητές, προπτυχιακοί ή  μεταπτυχιακοί, σε  ιδρύματα της ανωτάτης εκπαίδευσης. Για τη χορήγηση των ανωτέρω αδειών ενημερώνει αυθημερόν την οικεία διεύθυνση εκπαίδευσης.
4. Ο διευθυντής του Σ.Ε.Κ. επιλέγει και τοποθετεί τους υπεύθυνους των τομέων των εργαστηρίων καθώς και τους υπεύθυνους των εργαστηρίων ύστερα από γνώμη του υποδιευθυντή. Οι εκπαιδευτικοί που επιλέγονται ως υπεύθυνοι τομέων εργαστηρίων  Σ.Ε.Κ.  πρέπει  να  ανήκουν σε  κλάδο  ή  ειδικότητα που προβλέπεται για το Σ.Ε.Κ..
5. Ο διευθυντής της σχολικής μονάδας, καταρχήν,  δεν ασκεί διδακτικά καθήκοντα.  Στα τετραθέσια, και  πενταθέσια δημοτικά σχολεία, όπως και  στα γυμνάσια και  λύκεια  με τρία  έως  και  πέντε  τμήματα,  αναλαμβάνει διδακτικά καθήκοντα έξι έως και δέκα ωρών εβδομαδιαίως, ανάλογα με τον αριθμό των οργανικών θέσεων στα δημοτικά σχολεία και των τμημάτων στα γυμνάσια και λύκεια, σύμφωνα με την περίπτωση α' της παραγράφου 1 του άρθρου 19.

6. Ο διευθυντής της σχολικής μονάδας, όταν ελλείπει, απουσιάζει ή κωλύεται, αναπληρώνεται από τον υποδιευθυντή. Αν ελλείπει, απουσιάζει ή κωλύεται   και   ο   υποδιευθυντής   τότε   ο   διευθυντής   αναπληρώνεται   από εκπαιδευτικό  που  υπηρετεί  στη  σχολική  μονάδα  και  ο  οποίος  ορίζεται  με απόφαση του διευθυντή. Αν στη σχολική μονάδα έχουν τοποθετηθεί δύο υποδιευθυντές, ο διευθυντής αναπληρώνεται απ ό τον υποδιευθυντή που ορίζεται .με  απόφασή  του  και  σε  περίπτωση  πο υ  και  αυτός  ελλείπει,  απουσιάζει  ή κωλύεται, από το δεύτερο υποδιευθυντή. Αν ελλείπει, απουσιάζει ή κωλύεται και ο δεύτερος υποδιευθυντής ή αν πρόκειται για σχολική μονάδα στην οποία δεν τοποθετείται υποδιευθυντής, ο διευθυντής αναπληρώνεται   από   εκπαιδευτικό που υπηρετεί στη σχολική μονάδα, ο οποίος ορίζεται με απόφασή του. Αν για οποιοδήποτε λόγο δεν οριστεί αναπληρωτής, ο διευθυντής αναπληρώνεται από τον αρχαιότερο εκπαιδευτικό της σχολικής μονάδας.
7. Ο προϊστάμενος σχολικής μονάδας αναπληρώνεται απ ό εκπαιδευτικό της ίδιας ή άλλης σχολικής μονάδας της ίδιας σχολικής ενότητας, κατά προτίμηση με βαθμό Α', ο οποίος ορίζεται με απόφαση του προέδρου του συντονιστικού συμβουλίου της σχολικής ενότητας που προβλέπεται στο άρθρο 8.
8. Η απόφαση ορισμού αναπληρωτή που προβλέπεται στις παραγράφους 6 και 7 εκδίδεται απ ό το διευθυντή εντός δεκαπέντε ημερών από την έναρξη του σχολικού έτους.

Υποδιευθυντής

1. Ο  υποδιευθυντής της  σχολικής  μονάδας  συνεπικουρεί το  διευθυντή στην άσκηση των καθηκόντων του, ασκεί τις αρμοδιότητες του διευθυντή που ο τελευταίος του αναθέτει με απόφασή του και τον αναπληρώνει σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 6 του άρθρου 3.
2.  Ειδικότερα, ο υποδιευθυντής ασκεί, ιδίως, τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
α) μεριμνά για την υλοποίηση του διοικητικού έργου,
β)   εκτελεί   τις  αποφάσεις  του   διευθυντή   και   της   συνέλευσης  των διδασκόντων που αφορούν θέματα φοίτησης των μαθητών και
γ) μεριμνά για την εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία του ολοήμερου προγράμματος.
3. Στις  σχολικές μονάδες στις οποίες έχουν τοποθετηθεί δύο υποδιευθυντές, η κατανομή των αρμοδιοτήτων μεταξύ τους γίνεται με απόφαση του διευθυντή.
4.  Ο  υποδιευθυντής  ασκεί  διδακτικά  καθήκοντα  που  αντιστοιχούν  στο μισό, τουλάχιστον,  του  υποχρεωτικού  διδακτικού ωραρίου  εκπαιδευτικού του ίδιου κλάδου και χρόνου υπηρεσίας


ΑΝΑΘΕΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΔΕ ΚΑΙ ΤΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ



Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου 2011

Καθήκοντα υπευθύνων ΣΕΚ (τομεαρχών, υπεύθυνων εργαστηρίων κλπ)


  
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ∆ΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙ∆ΕΙΑΣ
KAI ΘΡΗΣΚEYMAΤΩΝ
∆ΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥ∆ΩΝ ∆/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙ∆ΕΥΣΗΣ - ΤΜΗΜΑ Β΄
Ταχ. ∆/νση: Ξενοφώντος 15Α, Τ.Κ.: 105 57 Αθήνα

Πληροφορίες: Αποστολάκη Γεωργία
Τηλ.: 3224350, 3227806, Fax: 3228328

Βαθµός Ασφαλείας:
Αθήνα 13-11-2001
Αρ. Πρωτ.: Γ2/6098
Βαθµός Προτεραιότητας:


Α Π Ο Φ Α Σ Η
e-mail: teeyp@ypepth.gov.gr
Ιστοσελίδα: http://www.ypepth.gr/tee.html
C:\B Department\Φόρµες\PROTASEIS\EISHGHSEIS\MA220201ypotrIKY


ΘΕΜΑ: “Τροποποίηση απόφασης Γ2/4321/26-10-88 περί καθορισµού λεπτοµερειών λειτουργίας των ΣΕΚ των ΣΕ και των ειδικότερων καθηκόντων των διευθυντών ΣΕΚ, υποδιευθυντών, των υπευθύνων τοµέων εργαστηρίων και εργαστηρίων κατεύθυνσης των υπευθύνων των σχολικών εργαστηρίων και των αρµοδιοτήτων του συλλόγου διδασκόντων ΣΕΚ”.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙ∆ΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Έχοντας υπόψη: 
1.  Το Ν. 2640/98 (ΦΕΚ Α΄206) που αφορά την “∆ευτεροβάθµια Τεχνική – Επαγγελµατική
Εκπαίδευση και άλλες διατάξεις”.
2.  Την Γ2/4321/26-10-88 Υ.Α. (808-Β) που καθορίζει θέµατα λειτουργίας των ΣΕΚ 
3. To Ν. 1566/85 (ΦΕΚ 167 Α΄) που αφορά τη  “∆οµή και λειτουργία της πρωτοβάθµιας και δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις”.
4.  Το Π.∆. 398/95 (ΦΕΚ 223/31-10-95)  που αφορά τον  “Καθορισµό προσόντων
κριτηρίων και διαδικασίας επιλογής των στελεχών της πρωτοβάθµιας και
δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης”.
5.  Την ανάγκη επίλυσης ζητηµάτων που δηµιουργήθηκαν από τον κανονισµό  λειτουργίας των ΣΕΚ που ισχύει έως σήµερα.
Αποφασίζουµε την τροποποίηση της απόφασης Γ2/4321/26-10-88 ως ακολούθως: 


Άρθρο 1
Τα Σχολικά Εργαστηριακά Κέντρα  (ΣΕΚ)  ως εκπαιδευτικές  µονάδες του ΥΠΕΠΘ έχουν αυτοτελή διοικητική δοµή στην λειτουργία τους ως σχολικές  µονάδες και συνεργάζονται µε τα ΤΕΕ και τα ΙΕΚ της περιοχής τους.
Όργανα διοίκησης σχολικών εργαστηριακών κέντρων και σχολικών εργαστηρίων είναι:
α) ο ∆ιευθυντής του ΣΕΚ, 
β) ο Υποδιευθυντής του ΣΕΚ 
γ) οι Υπεύθυνοι Τοµέων ΣΕΚ και 
δ) οι Υπεύθυνοι Εργαστηρίων ΣΕΚ. 
Σε κάθε ΣΕΚ λειτουργεί και σύλλογος διδασκόντων. 
1.  ∆ιευθυντής σε κάθε ΣΕΚ επιλέγεται εκπαιδευτικός σύµφωνα  µε τις διατάξεις που
ισχύουν για τους ∆ιευθυντές των σχολικών µονάδων.
2.  Σε κάθε ΣΕΚ επιλέγεται Υποδιευθυντής,  σύµφωνα  µε τις διατάξεις που ισχύουν για τους Υποδιευθυντές των σχολικών µονάδων. 
3. Υπεύθυνος του Σχολικού Εργαστηρίου (ΣΕ) είναι ο ∆ιευθυντής ή ο Υποδιευθυντής του ΤΕΕ, στο οποίο υπάγεται το σχολικό εργαστήριο.
4.  Υπεύθυνος Τοµέα ΣΕΚ επιλέγεται εκπαιδευτικός ειδικότητας αντίστοιχης  µε τη
γενικότερη κατεύθυνση των εργαστηρίων του τοµέα  µε βαθµό Α΄.  Εφ’  όσον δεν
υπάρχει, επιλέγεται άλλος εκπαιδευτικός του τοµέα µε βαθµό Β΄.
5.  Υπεύθυνος Τοµέα του ΣΕ επιλέγεται εκπαιδευτικός ειδικότητας αντίστοιχης προς ένα από τα εργαστήρια του τοµέα.
6.  Σε κάθε εργαστήριο κατεύθυνσης του ΣΕΚ ή του ΣΕ επιλέγεται ως Υπεύθυνος
Εργαστηρίου εκπαιδευτικός, ειδικότητας αντίστοιχης προς το εργαστήριο, σύµφωνα µε τις διατάξεις της §4, περιπτώσεις β’ και γ’ του άρθρου 10 του Ν. 1566/1985. 
7.  Οι διδάσκοντες  µε αποκλειστική ή  µερική διάθεση στα εργαστήρια του ΣΕΚ  µε
οποιαδήποτε σχέση εργασίας συγκροτούν το σύλλογο των διδασκόντων,  του οποίου
προεδρεύει ο διευθυντής του ΣΕΚ ή ο νόµιµος αναπληρωτής του, όταν αυτός λείπει,
απουσιάζει ή κωλύεται.
8.  Για τη σύνθεση,  λειτουργία και απαρτία του συλλόγου διδασκόντων του ΣΕΚ έχουν εφαρµογή οι αντίστοιχες διατάξεις για τους συλλόγους των διδασκόντων των
σχολικών µονάδων.
9.  Ο σύλλογος διδασκόντων ΣΕΚ έχει τις εξής συγκεκριµένες αρµοδιότητες:
α)  Προτείνει στο διευθυντή τον αριθµό, το είδος και τους χώρους των εργαστηρίων
κατεύθυνσης που θα λειτουργήσουν.
β)  Προτείνει στο διευθυντή την ένταξη των εργαστηρίων κατεύθυνσης στον
αντίστοιχο τοµέα.
γ)  Προτείνει στο διευθυντή,  την ανάθεση της διδασκαλίας των  µαθηµάτων στο
εκπαιδευτικό προσωπικό που έχει διατεθεί στο ΣΕΚ και  µε προτεραιότητα σε
τµήµατα µαθητών των σχολικών µονάδων από τις οποίες προέρχονται.
δ)  Προτείνει στο διευθυντή για την κατανοµή των εργασιών του ΣΕΚ  µεταξύ των
µελών του.  Σε περίπτωση αδυναµίας πρότασης,  την απόφαση κατανοµής
εργασιών την παίρνει ο ∆ιευθυντής του ΣΕΚ. 
ε)  Κατά τις τακτικές συνεδριάσεις, µετά το τέλος των τετραµήνων,  αξιολογεί τη
διδακτική πράξη σε σχέση µε τα προγράµµατα των σχολείων και προτείνει λύσεις.
Το διδακτικό προσωπικό του ΣΕΚ συµµετέχει στους συλλόγους διδασκόντων των
σχολικών  µονάδων που ανήκουν. Εάν την ώρα που συνεδριάζει ο σύλλογος  µιας
2σχολικής µονάδας οι εκπαιδευτικοί του ΣΕΚ ασχολούνται µε την άσκηση µαθητών
άλλου σχολείου,  συµµετέχουν στον σύλλογο  µόνο  µετά από συνεννόηση  µε το
∆ιευθυντή του ΣΕΚ.
Για γενικότερα ζητήµατα παιδαγωγικά,  διδακτικά,  εισηγείται στις σχολικές
µονάδες που είναι αρµόδιες για να αποφασίσουν.
στ)  Υποβοηθά και στηρίζει τη συνεργασία του ΣΕΚ και των σχολικών  µονάδων  µε
τους κοινωνικούς και παραγωγικούς φορείς στους περιοχής.
ζ)  Αξιοποιεί τις δυνατότητες εκπαιδευτικών και  µαθητών για κατασκευές εργαστηριακών ασκήσεων,  συσκευών και οργάνων που υποβοηθούν στους σκοπούς και τη λειτουργία των εργαστηρίων.
η)  Εισηγείται στο διευθυντή στο τέλος κάθε διδακτικού έτους,  προτάσεις για τη βελτίωση των συνθηκών λειτουργίας των εργαστηρίων.
θ)  Αναλαµβάνει την οργάνωση της παρουσίασης των εργασιών κάθε τοµέα, µε έκθεση έργων στο τέλος του διδακτικού έτους και κατά τη διάρκειά του. 
10. Κάθε ΣΕΚ ως αυτοτελής εκπαιδευτική  µονάδα ανήκει σε ξεχωριστή σχολική επιτροπή από τυχόν άλλα ΣΕΚ της ίδιας διοικητικής περιφέρειας.

Άρθρο 2
Καθήκοντα διευθυντών ΣΕΚ και υπευθύνων ΣΕΚ
1.  Ο διευθυντής του ΣΕΚ εκπροσωπεί το ΣΕΚ σ’ όλες τις σχέσεις του προς τρίτους, είναι
αποκλειστικά υπεύθυνος για τη λειτουργία του ΣΕΚ και ασκεί επιπλέον τα εξής
ειδικότερα καθήκοντα:
α)  Σε συνεργασία  µε τα σχολεία που εξυπηρετεί το ΣΕΚ καθορίζει τον αριθµό,  το
είδος και τους χώρους των εργαστηρίων κατεύθυνσης που θα λειτουργήσουν.
β)  Εποπτεύει την κατάλληλη διαµόρφωση και τον εξοπλισµό των εργαστηριακών
χώρων,  ώστε να  µπορεί να υποστηριχθεί η εργαστηριακή άσκηση των  µαθητών
και η διδασκαλία των αντίστοιχων  µαθηµάτων. Για το σκοπό αυτό φροντίζει ώστε
οι χώροι να έχουν τις κατάλληλες διαστάσεις,  να είναι εξοπλισµένοι  µε τα
κατάλληλα  µέσα εξαερισµού και πυρόσβεσης και µε τα εργαστηριακά όργανα που
απαιτούνται,  σε ικανό αριθµό,  ώστε να ανταποκριθούν στις ανάγκες των
ασκήσεων. 
γ)  Εισηγείται στη διεύθυνση δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης για το εκπαιδευτικό
προσωπικό που απαιτείται για τη λειτουργία του ΣΕΚ και προτείνει τους
υπεύθυνους των εργαστηρίων κατεύθυνσης, µετά από εισήγηση του υπεύθυνου
του τοµέα.
δ)  Είναι υπεύθυνος για την σύνταξη εσωτερικού κανονισµού λειτουργίας του ΣΕΚ. Ο κανονισµός αυτός είναι συµβατός  µε το νοµοθετικό πλαίσιο που εκάστοτε ισχύει
και πρέπει να δηµοσιευθεί µε ανάρτηση στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου.
ε)  Είναι υπεύθυνος για τη σύνταξη του ωρολογίου προγράµµατος των εργαστηρίων
και των συναφών προγραµµάτων διεξαγωγής των εξετάσεων, σε συνεργασία  µε
τους ∆ιευθυντές των σχολικών µονάδων που εξυπηρετεί.
στ)  Είναι υπεύθυνος για τη σύνταξη προγράµµατος εφηµεριών του ΣΕΚ.
ζ)  Υλοποιεί τις προτάσεις του συλλόγου για την αξιοποίηση των δυνατοτήτων των
εκπαιδευτικών και µαθητών για κατασκευές εργαστηριακών ασκήσεων, συσκευών
και οργάνων,  που η κατασκευή τους υποβοηθά τους σκοπούς και τη λειτουργία
των εργαστηρίων.
η)  Μεριµνά για την ενηµέρωση του προσωπικού σχετικά  µε τις εξελίξεις της
τεχνολογίας στα θέµατα που ενδιαφέρουν τα εργαστήρια, σε συνεργασία  µε τους
Σχολικούς Συµβούλους.
3θ)  Έχει την εποπτεία για την προληπτική συντήρηση του εξοπλισµού των
εργαστηρίων και αναθέτει αυτή στο διδακτικό προσωπικό ή στους συντηρητές του
ΣΕΚ, µε σκοπό την αποφυγή βλαβών και ατυχηµάτων.
ι)  Έχει την εποπτεία για την επισκευή του εργαστηριακού εξοπλισµού του ΣΕΚ και
αναθέτει αυτή, ανάλογα  µε τη σοβαρότητα, και τις υπάρχουσες δυνατότητες στο
προσωπικό του ΣΕΚ. Ακόµη εισηγείται την ανάθεση της επισκευής σε τρίτους.
ια)  Έχει την εποπτεία και αναθέτει την τήρηση αρχείου εξοπλισµού των εργαστηρίων
των τοµέων σχετικά µε τις ποσότητες και την κατάσταση λειτουργίας τους.
ιβ)  Έχει την εποπτεία και αναθέτει τη λήψη των απαραίτητων  µέτρων ασφαλείας και
υγιεινής, όπως αυτά καθορίζονται από τις ισχύουσες διατάξεις, στους χώρους των
εργαστηρίων και στους κοινόχρηστους χώρους.
ιγ)  Συγκροτεί από το προσωπικό των εργαστηρίων επιτροπές προµηθειών και
παραλαβής εξοπλισµού ή άλλου υλικού,  απαραίτητου για τη λειτουργία των
εργαστηρίων και επιτροπές απογραφής εξοπλισµού,  καθώς και επιτροπές
απογραφής, καταστροφής και διαγραφής εξοπλισµού.
ιδ)  Ενηµερώνει το σύλλογο των διδασκόντων σχετικά µε την ισχύουσα νοµοθεσία για
τη λειτουργία του ΣΕΚ και τη διδασκαλία των εργαστηριακών ασκήσεων.
ιε)  Καθοδηγεί και βοηθά το προσωπικό του ΣΕΚ, µε σκοπό την αρµονική συνεργασία
του και την καλύτερη εκτέλεση του έργου του.
ιστ) Έχει την ευθύνη και επιβλέπει τη λειτουργία Τοµέα, όταν για οποιονδήποτε λόγο
δεν έχει οριστεί υπεύθυνος στην αντίστοιχη θέση.
ιζ)  Γνωστοποιεί τις αποφάσεις του συλλόγου διδασκόντων του ΣΕΚ,  στις σχολικές
µονάδες, σχετικά  µε τις υπερωρίες του προσωπικού του ΣΕΚ, για την κίνηση της
διαδικασίας πληρωµής. 
ιη)  Εισηγείται για θέµατα που αφορούν µαθητές που ασκούνται στο ΣΕΚ, στη σχολική µονάδα, από την οποία προέρχεται ο µαθητής.
ιθ)  Φροντίζει ώστε να τηρούνται πάντοτε ενηµερωµένα τα υπηρεσιακά βιβλία και
έντυπα και είναι υπεύθυνος για τη διεκπεραίωση της υπηρεσιακής αλληλογραφίας
του ΣΕΚ.
κ)  Εισηγείται στην σχολική επιτροπή που ανήκει το ΣΕΚ για την εκποίηση κατεστραµµένου εξοπλισµού και υλικών που υπάρχουν στο ΣΕΚ ή την παραχώρησή τους στον Ο∆∆Υ.
κα) Συντάσσει έκθεση στο τέλος κάθε διδακτικού έτους προς την αρµόδια υπηρεσία,
σχετικά  µε την εκπαιδευτική δραστηριότητα των εργαστηρίων,  στην οποία
συµπεριλαµβάνονται και προτάσεις για τη βελτίωση των συνθηκών λειτουργίας
των εργαστηρίων. 
κβ) Συµµετέχει στη σχολική επιτροπή του ΣΕΚ.
κγ) Mεριµνά για τη διάθεση του εργαστηριακού εξοπλισµού από δηµόσιους φορείς ή
εποπτευόµενους από αυτό οργανισµούς ή άλλους φορείς,  εφ΄ όσον
ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των εργαστηριακών ασκήσεων  µε τη σύνταξη
σχετικού πρακτικού παραλαβής. 
κδ) Υποβάλλει προτάσεις για νέο εργαστηριακό εξοπλισµό προς το ΥΠΕΠΘ  µέσω του γραφείου εκπαίδευσης ή προς κάθε άλλο αρµόδιο φορέα  µέσω της σχολικής
επιτροπής.
2. Ο υπεύθυνος του ΣΕ ασκεί καθήκοντα ανάλογα  µε τα οριζόµενα στην προηγούµενη παράγραφο.

Άρθρο 3
Καθήκοντα Υποδιευθυντή ΣΕΚ
Ισχύουν τα οριζόµενα από τις αντίστοιχες διατάξεις για στους Υποδιευθυντές των
σχολικών µονάδων της ∆ευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης.

Άρθρο 4
Καθήκοντα Υπεύθυνων Τοµέων Εργαστηρίων
1.  Ο υπεύθυνος τοµέα εργαστηρίων του ΣΕΚ προσφέρει τις υπηρεσίες του αποκλειστικά
στο ΣΕΚ και συγκεκριµένα:
α)  Οργανώνει και προγραµµατίζει τις εργαστηριακές ασκήσεις των εργαστηρίων
κατεύθυνσης,  που είναι ενταγµένα στον Τοµέα του,  σύµφωνα  µε τα αναλυτικά
προγράµµατα και στους δυνατότητες του εξοπλισµού των εργαστηρίων,  σε
συνεργασία µε τους εκπαιδευτικούς που θα διδάξουν το µάθηµα και καταθέτει τον
προγραµµατισµό στο ∆ιευθυντή του ΣΕΚ, στην αρχή του σχολικού έτους.
β)  Ελέγχει και υποβοηθά,  σε συνεργασία  µε τον οικείο σχολικό σύµβουλο τους
εκπαιδευτικούς του Τοµέα,  για τη σωστή άσκηση των καθηκόντων τους,  την
εφαρµογή καταλλήλων εκπαιδευτικών  µεθόδων και την εφαρµογή του
αναλυτικού προγράµµατος.
γ)  Επιβλέπει και καθοδηγεί τις εργασίες προληπτικής συντήρησης που γίνονται σε
προγραµµατισµένα χρονικά διαστήµατα από το προσωπικό του ΣΕΚ
δ) Επιβλέπει και καθοδηγεί τις εργασίες επισκευής του εξοπλισµού των εργαστηρίων.
ε)  Φροντίζει και ελέγχει τη σωστή τήρηση του αρχείου του εξοπλισµού των
εργαστηρίων κατεύθυνσης που ανήκουν στον Τοµέα.
στ)  Ελέγχει την τήρηση των κανόνων ασφαλείας και υγιεινής,  όπως αυτοί
καθορίζονται από τις ισχύουσες διατάξεις,  στους χώρους των εργαστηρίων
κατεύθυνσης που ανήκουν στον Τοµέα.
ζ)  Ενηµερώνει σε σχετική έκθεση το ∆ιευθυντή,  σχετικά  µε την εκπαιδευτική
δραστηριότητα που έχει πραγµατοποιηθεί  µέχρι το  µήνα Ιούνιο κάθε σχολικού
έτους και κάνει προτάσεις σχετικά  µε τη συµπλήρωση ή ανανέωση του
εξοπλισµού για τη βελτίωση των συνθηκών λειτουργίας των εργαστηρίων
κατεύθυνσης του Τοµέα.  Για το επόµενο σχολικό έτος ή όταν ζητηθεί από το
∆ιευθυντή του ΣΕΚ.
η)  Φροντίζει για την αναπλήρωση των εκπαιδευτικών που διδάσκουν σε εργαστήρια
του Τοµέα του, όταν απουσιάζουν και αναφέρει σχετικά στο ∆ιευθυντή. 
θ)  Ο Υπεύθυνος Τοµέα Εργαστηρίων του ΣΕΚ ασκεί καθήκοντα Υποδιευθυντή όταν
αυτός κωλύεται ή απουσιάζει µετά από πρότασή του από το σύλλογο διδασκόντων
του ΣΕΚ. 
ι)  Ο Υπεύθυνος Τοµέα Εργαστηρίων ΣΕΚ προηγείται στην κάλυψη του
υποχρεωτικού ωραρίου.
2.  Ο υπεύθυνος Τοµέα Εργαστηρίων του ΣΕ ασκεί καθήκοντα ανάλογα  µε τα οριζόµενα στην προηγούµενη παράγραφο.

Άρθρο 5
Καθήκοντα Υπεύθυνων Εργαστηρίων Κατεύθυνσης
1.  Ο Υπεύθυνος Εργαστηρίου κατεύθυνσης:
α)  Χρεώνεται τον εξοπλισµό του Εργαστηρίου και έχει την αποκλειστική ευθύνη
διατήρησης, συντήρησης και χρήσης του.
5β)  Ελέγχει τακτικά όλο τον εξοπλισµό του εργαστηρίου και αναφέρει χωρίς
καθυστέρηση στον Υπεύθυνο Τοµέα για τυχόν βλάβες και απώλειες. Τηρεί βιβλίο
συµβάντων.
γ)  Τηρεί το αρχείο του εξοπλισµού του εργαστηρίου κατεύθυνσης σχετικά  µε στους
ποσότητες και την κατάστασή του.
δ)  Τηρεί τους κανόνες υγιεινής και ασφάλειας στο χώρο του εργαστηρίου και παίρνει
τα κατάλληλα  µέτρα για την αποφυγή βλαβών του εξοπλισµού.  Σε περίπτωση
βλάβης αναλαµβάνει προσωπικά την αποκατάστασή τους σε συνεργασία  µε τους
τεχνίτες συντήρησης ή  µε άλλο πρόσφορο τρόπο  (δηµοτική αρχή, εξειδικευµένους εξωτερικούς τεχνίτες κ.λπ.),  χαρακτηρίζοντας τα αίτια που την προκάλεσαν και αναφέρει σχετικά στον υπεύθυνο του Τοµέα.
ε)  Ασκεί καθήκοντα εφηµερεύοντα καθηγητή,  σύµφωνα  µε το πρόγραµµα
εφηµεριών του ΣΕΚ. 
στ) Στην περίπτωση που,  ορίζονται δύο ή τρεις υπεύθυνοι σ’  ένα εργαστήριο
κατεύθυνσης,  αυτοί θεωρούνται συνυπεύθυνοι στην άσκηση των καθηκόντων
τους.
ζ)  Το ωράριο διδασκαλίας στα εργαστήρια κατεύθυνσης καλύπτεται κατά
προτεραιότητα από τους αντίστοιχους υπεύθυνους εργαστηρίων και κατεύθυνσης.
2.  Ο Υπεύθυνος Εργαστηρίου χρεώνεται τον εξοπλισµό του εργαστηρίου και φροντίζει για τη διατήρησή του σε καλή κατάσταση. Καταγράφει  µε χειρόγραφο ή ηλεκτρονικό τρόπο σε καταστάσεις ή καρτέλες τα διάφορα  µηχανήµατα,  τα εργαλεία και άλλο
εξοπλισµό και φροντίζει για την ενηµέρωση του αρχείου και τη συµπλήρωση ή την
ανανέωσή του. 
3.  Οι Υπεύθυνοι Εργαστηρίων κατεύθυνσης του ΣΕΚ είναι  µόνιµοι εκπαιδευτικοί εφ΄ όσον υπάρχουν, ή αναπληρωτές και προσφέρουν αποκλειστικά τις υπηρεσίες τους στο ΣΕΚ,  καθ’  όλη τη διάρκεια της θητείας τους,  που διαρκεί τουλάχιστον δύο πλήρη σχολικά έτη ή προκειµένου για τον αναπληρωτή όσο χρόνο διαρκεί η αναπλήρωση.
4.  Το υποχρεωτικό ωράριο του υπεύθυνου εργαστηρίου του ΣΕΚ µειώνεται, σύµφωνα µε τις διατάξεις που ισχύουν.
5.  Οι ρυθµίσεις αυτές ισχύουν και για τους Υπεύθυνους Σχολικών Εργαστηρίων.
6.  Συµµετέχει σε επιτροπές προµήθειας και παραλαβής του απαραίτητου εξοπλισµού των εργαστηρίων.
7.  Είναι υπεύθυνος για την τήρηση βιβλίου συµβάντων του εργαστηρίου, το οποίο πρέπει να συµπληρώνεται από τους εκπαιδευτικούς του εργαστηρίου, µετά το πέρας του ηµερήσιου ωραρίου τους.
Άρθρο 6
Εκπαιδευτικό Προσωπικό ΣΕΚ και ΣΕ
Οι εκπαιδευτικοί διατίθενται στα ΣΕΚ από τα ΤΕΕ για τη διεξαγωγή των εργαστηριακών ασκήσεων, σε συνεργασία των ∆/ντών των ΤΕΕ που εξυπηρετούνται από το ΣΕΚ και των ∆/ντών των ΣΕΚ Έχουν όλα τα καθήκοντα και τις υποχρεώσεις του διδακτικού προσωπικού των σχολείων δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης και επιπλέον:
α)  Οι εκπαιδευτικοί που έχουν διατεθεί στο ΣΕΚ διδάσκουν σ’  όλους τους  µαθητές που ασκούνται στο ΣΕΚ και όχι  µόνο σ’ αυτούς που προέρχονται από τη σχολική  µονάδα που έχουν οργανική θέση, σύµφωνα  µε τα ισχύοντα προγράµµατα και τον
προγραµµατισµό του τοµέα.
β)  Το  µάθηµα που θα διδάσκει κάθε εκπαιδευτικός το αποφασίζει ο σύλλογος των
εκπαιδευτικών του ΣΕΚ σύµφωνα µε τις κείµενες διατάξεις.
γ)  Είναι συνυπεύθυνοι  µε τους υπεύθυνους των εργαστηρίων κατεύθυνσης για την
τήρηση όλων των  µέτρων ασφαλείας που λαµβάνονται για την αποφυγή ατυχηµάτων
και βλαβών κατά τη διάρκεια των εργαστηριακών ασκήσεων.
6δ)  Είναι συνυπεύθυνοι στη χρέωση,  διατήρηση και χρήση του εξοπλισµού του
εργαστηρίου που διδάσκουν.
ε)  Φροντίζουν για την έγκαιρη συγκέντρωση του εξοπλισµού που απαιτείται για τη
διδασκαλία των εργαστηριακών ασκήσεων και για την προετοιµασία του εργαστηρίου, ώστε να µην παρακωλύεται η διεξαγωγή των ασκήσεων.
στ)  Προσφέρουν τις υπηρεσίες τους, αποκλειστικά στο ΣΕΚ, εφόσον έχουν ολική διάθεση,  εκτελώντας τις οδηγίες του ∆ιευθυντή του ΣΕΚ του Υποδιευθυντή ή των υπευθύνων Τοµέων και σε κάθε περίπτωση απευθύνονται στα όργανα του ΣΕΚ Σε περίπτωση µερικής διάθεσης προσφέρουν τις υπηρεσίες τους εν  µέρει στο ΣΕΚ και  µετά από συνεννόηση των ∆ιευθυντών Σχολικών µονάδων και ΣΕΚ.
ζ)  Συµµετέχουν σε επιτροπές παραλαβής,  απογραφής,  καταστροφής και διαγραφής
εξοπλισµού.
η)  Έχουν την ευθύνη καταχώρισης των απόντων  µαθητών στα ηµερήσια απουσιολόγια για τις ώρες που διδάσκουν και της καταχώρισης της διδαχθείσας ύλης στα βιβλία ύλης της σχολικής  µονάδας που ανήκουν οι  µαθητές.  Σε περίπτωση που δεν είναι δυνατό αυτό,  οι απουσίες καταχωρούνται σε ηµερήσια απουσιολόγια του ΣΕΚ,  τα δε πρωτότυπα στελέχη διαβιβάζονται υπηρεσιακά στην αντίστοιχη σχολική  µονάδα  µε ευθύνη του διευθυντή του ΣΕΚ. 
θ)  Καταχωρούν σε βιβλίο συµβάντων που τηρείται για κάθε εργαστήριο ξεχωριστά κάθε βλάβη που έχει συµβεί στον εργαστηριακό εξοπλισµό κατά τη διάρκεια των ασκήσεων και σηµειώνουν τα αίτια που την προκάλεσαν.
ι)  Συνεργάζονται  µε τον υπεύθυνο Τοµέα και εργαστηρίου για τον προγραµµατισµό των εργαστηριακών ασκήσεων που θα πραγµατοποιήσουν κατά τη διάρκεια του σχολικού
έτους.
ια)  Ασκούν καθήκοντα εφηµερεύοντα καθηγητή σύµφωνα  µε το πρόγραµµα εφηµεριών του ΣΕΚ.
ιβ)  Συνοδεύουν τους  µαθητές σε εκπαιδευτικές επισκέψεις που αποφασίζονται από τα αρµόδια όργανα.  Συµµετέχουν σε εκδροµές των σχολικών  µονάδων ,  µε τις
προϋποθέσεις που ισχύουν για όλους τους εκπαιδευτικούς και εφόσον δε
δηµιουργείται πρόβληµα στο πρόγραµµα του ΣΕΚ, και δεν κωλύεται η λειτουργία του για τη διδασκαλία  µαθηµάτων σε άλλες σχολικές  µονάδες που εξυπηρετούνται από αυτό. 

Άρθρο 7
Καθήκοντα ∆Ε
Ο κλάδος ∆Ε1, ασκεί τα εξής καθήκοντα:
α)  Παρευρίσκονται στα εργαστήρια της ειδικότητάς τους και υποβοηθούν το εκπαιδευτικό προσωπικό του ΣΕΚ ή ΣΕ στην προετοιµασία και διεξαγωγή των ασκήσεων.
β)  Συντηρούν τον εργαστηριακό εξοπλισµό για τον οποίο έχουν οριστεί υπεύθυνοι σε προκαθορισµένα χρονικά διαστήµατα.
γ)  Επισκευάζουν όλο τον εργαστηριακό εξοπλισµό από τον οποίο εξυπηρετείται το ΣΕΚ, όπου έχει εγκατασταθεί και τις εγκαταστάσεις του ΣΕΚ, όταν τους ανατίθεται από το ∆ιευθυντή, τον Υποδιευθυντή ή τον υπεύθυνο Τοµέα του ΣΕΚ
δ)  Φροντίζουν για την αποθήκευση και φύλαξη του εξοπλισµού. 

Άρθρο 8
∆ιοικητικό και Βοηθητικό Προσωπικό
1.  Σε κάθε ΣΕΚ λειτουργεί γραµµατεία στην οποία τοποθετείται ένας διοικητικός
υπάλληλος σύµφωνα µε τα προβλεπόµενα και στις σχολικές µονάδες. 
72.  Σε κάθε ΣΕΚ τοποθετούνται διοικητικοί υπάλληλοι του κλάδου ΤΕ1,  καθώς και
τεχνίτες συντήρησης και καθαρίστριες σύµφωνα µε στους §8 και 9 του άρθρου 19 του Ν. 1566/85.
3.  Ο νυκτοφύλακας συγκροτήµατος που στεγάζεται το ΣΕΚ έχει την ευθύνη κατά
προτεραιότητα της φύλαξης των εργαστηρίων. 

Άρθρο 9
Συνεργασία ΣΕΚ µε τις σχολικές µονάδες
1.  Με πρωτοβουλία του διευθυντή του ΣΕΚ συγκαλούνται κοινές συνεδριάσεις  µε τους διευθυντές των σχολικών  µονάδων τακτικά  µία στην αρχή της σχολικής χρονιάς και έκτακτα όποτε το ζητήσει ένας από τους διευθυντές.
2.  Στους συνεδριάσεις αυτές εξετάζονται τα θέµατα λειτουργίας του ΣΕΚ που έχουν
σχέση µε τις σχολικές µονάδες.
3.  Οι ∆ιευθυντές των ΤΕΕ σε συνεργασία  µε τον ∆/ντή του ΣΕΚ προγραµµατίζουν και εισηγούνται µε κοινό έγγραφο, για τους Τοµείς τα τµήµατα και τις ειδικότητες που θα λειτουργήσουν την επόµενη χρονιά και απαιτούν εργαστηριακή κάλυψη, µετά από κοινή συνεδρίαση των συλλόγων διδασκόντων των οικείων σχολικών  µονάδων και ΣΕΚ Μετά από διαφωνία των σχολείων, ΤΕΕ και ΣΕΚ, αποφασίζει ο Προϊστάµενος ΤΕΕ ή ο ∆/ντής της ∆/βάθµιας Εκπ/σης.
4.  Πριν από την έναρξη των  µαθηµάτων, τα ΤΕΕ ενηµερώνουν εγγράφως το ΣΕΚ για τα τµήµατα,  τον αριθµό των  µαθητών και τους εκπαιδευτικούς των σχολείων τους που θα εργαστούν στα εργαστήρια των ΣΕΚ Αποστέλλουν δε καταστάσεις  µε τα στοιχεία τους (ονοµατεπώνυµο - διεύθυνση - τηλέφωνο).
5.  Πριν από την έναρξη των  µαθηµάτων ο ∆ιευθυντής του ΣΕΚ εισηγείται τον
καταµερισµό των ωρών του ωρολογίου προγράµµατος των εργαστηριακών
µαθηµάτων σε κάθε ΤΕΕ, στις ηµέρες της εβδοµάδας. Σε περίπτωση διαφωνίας ΤΕΕ –  ΣΕΚ αποφασίζει ο Προϊστάµενος του Γραφείου ή της ∆/νσης εφ΄ όσον δεν υπάρχει. 
6.  Το κάθε ΤΕΕ προκειµένου να υπολογίσει τα κενά των εκπαιδευτικών θα λαµβάνει
υπόψη του και την ενυπόγραφη πρόταση του ΣΕΚ
Άρθρο 10 
Συνεργασία ΣΕΚ µε ΙΕΚ
1.  Στα ΣΕΚ εκπαιδεύονται οι σπουδαστές των ∆ηµοσίων ΙΕΚ  µε τους κανονισµούς
λειτουργίας του ΣΕΚ που ισχύουν και για τους µαθητές των ΤΕΕ (άρθρο 9). 
2.  Για την άσκηση των σπουδαστών των ΙΕΚ στα ΣΕΚ ο ΟΕΕΚ έχει την ευθύνη
µεταφοράς των αναγκαίων πόρων χρηµατοδότησης εξοπλισµού ή υλικών
(αναλώσιµων ή  µη)  στο ΣΕΚ από το οποίο εξυπηρετείται και είναι επί πλέον
απαραίτητα για την υλοποίηση του προγράµµατός του. 
3.  Πριν από την έναρξη των  µαθηµάτων ο ∆ιευθυντής του ΣΕΚ εισηγείται τον
καταµερισµό των ωρών του ωρολογίου προγράµµατος των εργαστηριακών
µαθηµάτων, σε κάθε ΙΕΚ στις ηµέρες της εβδοµάδας.
4.  Στο ωράριο που εκπαιδεύονται οι σπουδαστές των δηµοσίων ΙΕΚ και εφ΄ όσον αυτό δε συµπίπτει  µε το ωράριο λειτουργίας του ΤΕΕ,  ορίζεται υπεύθυνος του ΣΕΚ ένας εκπαιδευτικός από τα όργανα διοίκησης του ΣΕΚ  µε πρόταση του ∆/ντή του ΣΕΚ και απόφαση της ∆/νσης ∆/βάθµιας Εκπ/σης για ένα διδακτικό έτος, µε αντίστοιχη µείωση του ωραρίου του. 

Άρθρο 11
∆ιδασκαλία Μαθηµάτων (Θεωρία – Εργαστήριο)
Για: 
α)  την οµαλή λειτουργία των εργαστηρίων, 
8β)  την ασφάλεια των µαθητών, 
γ)  την αποφυγή βλαβών του εξοπλισµού, 
δ)  την καλύτερη εκπαίδευση των µαθητών, 
ε)  τη σύνδεση θεωρίας και πράξης στο διδακτικό έργο, 
στ)  το ενιαίο της σχολικής ζωής,  της διδακτικής  µεθόδου και των παιδαγωγικών αρχών και 
ζ)  τη µείωση των επικαλύψεων, η διδασκαλία των µαθηµάτων καθορίζεται σύµφωνα µε υπουργική απόφαση που ορίζει τις αναθέσεις διδασκαλίας κάθε εργαστηριακού  µαθήµατος που η διδασκαλία του γίνεται στο ΣΕΚ.

Άρθρο 12
Συµπεριφορά Μαθητών
1.  Σε περίπτωση παραπτώµατος µαθητή ή µαθητών ο ∆ιευθυντής του ΣΕΚ µπορεί να τον ή τους αποµακρύνει από τις εργαστηριακές ώρες της ηµέρας του παραπτώµατος.
Κατόπιν ενηµερώνει το ∆ιευθυντή του σχολείου στο οποίο ανήκει ο  µαθητής ή οι
µαθητές για τη λήψη πρόσθετων  µέτρων, µετά από πρόταση του συλλόγου
διδασκόντων στο ΣΕΚ. 
2.  Σε περίπτωση παραπτώµατος µαθητή κατά τη διάρκεια του εργαστηριακού µαθήµατος, οι διδάσκοντες µπορούν να τον αποµακρύνουν από το εργαστήριο.

Άρθρο 13
Γενικές ∆ιατάξεις
1.  Τα Εργαστήρια Κατεύθυνσης εντάσσονται σε Τοµέα Εργαστηρίων.
2.  Όπου λειτουργούν περισσότερα από ένα εργαστήρια κατεύθυνσης του ίδιου τοµέα, στον ίδιο χώρο, θεωρούνται ένα εργαστήριο.
3.  Για τον ορισµό Υπευθύνου Εργαστηρίου κατεύθυνσης πρέπει το ωράριο λειτουργίας του εργαστηρίου να είναι τουλάχιστον εννέα (9)  ώρες την εβδοµάδα.  Αν δεν είναι, εντάσσεται  µαζί  µε άλλο εργαστήριο  µε  µειωµένο ωράριο απασχόλησης,  ώστε συνολικά οι ώρες των δύο ή περισσοτέρων επιµέρους εργαστηρίων να  µην
υπερβαίνουν το τριανταπεντάωρο (35ωρο)  της διδακτικής απασχόλησης του
εργαστηρίου.
4.  Σε περίπτωση που οι εργαστηριακές ανάγκες σε ένα εργαστήριο κατεύθυνσης
υπερβαίνουν τις 70 ώρες εβδοµαδιαία  (πρωί και απόγευµα) δύναται να δηµιουργηθεί
και άλλο.
5.  Η ευθύνη του εξοπλισµού κάθε εργαστηρίου κατεύθυνσης και της λειτουργίας του
ανήκει αποκλειστικά στο ΣΕΚ ή το ΣΕ. 
Για τη δηµιουργία ΣΕ σε ένα ΤΕΕ απαιτείται και η σύµφωνη πρόταση του ∆ιευθυντή
του ΣΕΚ, εάν υπάρχει στην ίδια ∆ιεύθυνση. 
Για τη λειτουργία ενός ΣΕ-ΤΕΕ απαιτείται η σύµφωνη πρόταση του προϊστάµενου
Γραφείου ΤΕΕ ή του προϊστάµενου ∆/νσης ∆/βάθµιας Εκπ/σης προς το ΥΠΕΠΘ. 
Τα εργαστήρια του ΣΕΚ και ΣΕ, καθώς και οι τοµείς στους οποίους εντάσσονται είναι:
Α/Α ΚΩ∆ΙΚΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
01 ΤΟΜΕΑΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΟΣ
1. 0101 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ
2. 0102 ΕΡΓΑΛΕΙΟΜΗΧΑΝΩΝ 
9Α/Α ΚΩ∆ΙΚΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
3. 0103 ΨΥΚΤΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ
4. 0104 Υ∆ΡΑΥΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΘΕΡΜΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
5. 0105 ΜΗΧΑΝΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
6. 0106 ΑΜΑΞΩΜΑΤΩΝ
7. 0107 ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ
8. 0108 CNC
02 ΤΟΜΕΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ
9. 0201 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΜΕΤΡΗΣΕΩΝ 
10. 0202 ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
11. 0203 ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ∆ΙΚΤΥΩΝ
03 ΤΟΜΕΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ 
12. 0301 ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑΣ
13. 0302 ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ
14. 0303 ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
15. 0304 ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
04 ΤΟΜΕΑΣ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ 
16. 0401 ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
17. 0402 ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΕΡΓΩΝ ΤΕΧΝΗΣ – ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ
18. 0403 ΕΠΙΠΛΟΠΟΙΙΑΣ 
19. 0404 ΑΡΓΥΡΟΧΡΥΣΟΧΟΪΑΣ
20. 0405 ΩΡΟΛΟΓΟΠΟΙΙΑΣ 
21. 0406 ΚΕΡΑΜΙΚΗΣ - ΠΗΛΟΠΛΑΣΤΙΚΗΣ
22. 0407 ΨΗΦΙ∆ΟΓΡΑΦΙΑΣ - ΥΑΛΟΓΡΑΦΙΑΣ
05 ΤΟΜΕΑΣ ΚΛΩΣΤΟΫΦΑΝΤΟΥΡΓΙΑΣ ΚΑΙ ΕΝ∆ΥΣΗΣ 
23. 0501 ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ – ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΤΟΙΜΟΥ ΕΝ∆ΥΜΑΤΟΣ
   06  ΤΟΜΕΑΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ 
24. 0601 ΚΤΙΡΙΑΚΩΝ ΕΡΓΩΝ
07 ΤΟΜΕΑΣ ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ, ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ 
25. 0701 ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ, ΤΡΟΦΙΜΩΝ & ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ (ΒΑΣΙΚΟ) 
26. 0702 ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ 
27. 0703 ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
08 ΤΟΜΕΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ 
28. 0801 ΙΑΤΡΙΚΟ – ΒΙΟΛΟΓΙΚΟ
29. 0802 Ο∆ΟΝΤΟΤΕΧΝΙΑΣ
30. 0803 ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ
31. 0804 ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ
32. 0805 ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΑΣ 
33. 0806 ΑΚΤΙΝΟΛΟΓΙΚΟ
34. 0807 ∆ΙΑΤΡΟΦΗΣ - ∆ΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ
09 ΤΟΜΕΑΣ ΧΗΜΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ 
10Α/Α ΚΩ∆ΙΚΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
35. 0901 ΑΝΑΛΥΣΗΣ – ΠΟΙΟΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ- ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ
10 ΤΟΜΕΑΣ ΝΑΥΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΟΣ 
36. 1001 ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ
37. 1002 ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ
11 ΤΟΜΕΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ 
38. 1101 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
39. 1102 ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ Η/Υ (*)
12 ΤΟΜΕΑΣ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ – ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ 
40. 1201 ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
41. 1202 ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ 
(*) Το εργαστήριο Εφαρµογών Η/Υ εξυπηρετεί τις ανάγκες όλων των άλλων Τοµέων
εκτός αυτού της Πληροφορικής για τη διδασκαλία του λογισµικού τους. 
Παρατήρηση: Για την ειδικότητα των Β. Φαρµακείων θα χρησιµοποιηθεί το Ιατρικό –  Βιολογικό εργαστήριο. 
1.  Αν υπάρχουν τρία (3) µε πέντε (5)  εργαστήρια κατεύθυνσης σε κάποιους από τους Τοµείς του πίνακα, τότε επιλέγεται ένας (1) υπεύθυνος Τοµέα, αν υπάρχουν έξι (6) ή περισσότερα επιλέγονται δύο (2) υπεύθυνοι Τοµέων στον ίδιο Τοµέα. 
2.  Υπεύθυνος Τοµέα επιλέγεται και στην περίπτωση που υπάρχουν τρία (3)  έως πέντε (5)  εργαστήρια κατεύθυνσης σε περισσότερους από έναν τοµείς του πίνακα
εργαστηρίων. 
3.  Μετά από απόφαση του οικείου προϊσταµένου ∆ευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης και
ανάλογα  µε τις δυνατότητες των εργαστηρίων,  είναι δυνατή η πρακτική εξάσκηση
µαθητών Γυµνασίων ή Ενιαίων Λυκείων στα ΣΕΚ. 
4.  Ο ∆ιευθυντής του ΣΕΚ,  ο Υποδιευθυντής,  οι υπεύθυνοι τοµέα και οι υπεύθυνοι
εργαστηρίου, πρέπει να παραµένουν σ’ αυτό όλες τις εργάσιµες ηµέρες και ώρες του
ωραρίου τους. 
5.  Αρµόδιο όργανο για την ανάθεση προαιρετικής υπερωριακής διδασκαλίας σε
καθηγητές που προσφέρουν εργασία σε ΣΕΚ είναι ο σύλλογος των καθηγητών του
ΣΕΚ και η πληρωµή της υπερωριακής διδασκαλίας των εκπαιδευτικών αυτών πρέπει
να γίνεται από το σχολείο από το οποίο µισθοδοτούνται. 

Άρθρο 14
Εκπαιδευτικά προγράµµατα και εκδηλώσεις
1.  Τα ΣΕΚ  µπορούν να εκτελούν ή να συµµετέχουν στην υλοποίηση εκπαιδευτικών
προγραµµάτων.
2.  Στο τέλος της σχολικής χρονιάς σε κάθε ΣΕΚ πραγµατοποιείται έκθεση  µε έργα
µαθητών προκειµένου να γίνει ευρύτερα γνωστό το έργο των ΣΕΚ αλλά και η ΤΕΕ
γενικότερα στις τοπικές κοινωνίες. 
3.  Το ΣΕΚ προωθεί και υλοποιεί πρωτοβουλίες σε συνεργασία  µε την τοπική
αυτοδιοίκηση που έχουν σχέση µε την τεχνική και επαγγελµατική εκπαίδευση. 
4.  Στα πλαίσια γενικών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και του σχολικού
επαγγελµατικού προσανατολισµού,  είναι δυνατή η επίσκεψη  µαθητών σχολικών
µονάδων,  στα ΣΕΚ ή ΣΕ  µετά από συνεννόηση  µε τον οικείο διευθυντή και η
ενηµέρωσή τους για την λειτουργία και τις δραστηριότητες των εργαστηρίων, από το
προσωπικό των ΣΕΚ.
115.  Οι επισκέψεις των  µαθητών και η εκπαίδευσή τους σε φυσικούς χώρους εργασίας θεωρούνται απαραίτητες στην εκπαιδευτική διαδικασία και πρέπει να γίνονται σε τακτά διαστήµατα και προγραµµατισµένα.

Άρθρο 15 
Ασφάλεια – Υγιεινή – Πρώτες βοήθειες στον εργαστηριακό χώρο
Ο εργαστηριακός χώρος πρέπει να έχει όλες τις προδιαγραφές που εξασφαλίζουν την
ασφάλεια και την υγεία των  µαθητών και του διδακτικού προσωπικού. Αυτές αφορούν τααπαραίτητα µέτρα και µέσα προστασίας για την υλοποίηση των εργαστηριακών ασκήσεων, τα συστήµατα πυρόσβεσης και την πρόνοια για την παροχή πρώτων βοηθειών σε περίπτωση ατυχήµατος. 

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΕΤΡΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ
Εσωτερική ∆ιανοµή:
1.  Γραφείο Υφυπουργού
2.  Γραφείο Γεν. Γραµµατέα
3.  Γραφείο Ειδικού Γραµµατέα
4.  Τµήµα Β΄, ∆/σης Σπουδών ∆/βάθµιας Εκπ/σης

Σάββατο 3 Σεπτεμβρίου 2011

ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΥΠΟΔ/ΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΚΑΙ ΣΕΚ & ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ ΤΟΜΕΑ ΣΕΚ

ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ
ΥΠΟΔ/ΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΚΑΙ ΣΕΚ  & ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ ΤΟΜΕΑ ΣΕΚ

(του Δημ. Νικηφόρου, Αιρετού ΑΠΥΣΔΕ Αττικής)

 
Α΄  ΧΡΟΝΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ
Ο οικείος διευθυντής εκπαίδευσης προσκαλεί τους εκπαιδευτικούς που έχουν τα τυπικά προσόντα και επιθυμούν να ασκήσουν καθήκοντα υποδιευθυντή, καθώς και υποδιευθυντή Σ.Ε.Κ. και υπεύθυνου τομέα Σ.Ε.Κ., να υποβάλουν στον διευθυντή της σχολικής μονάδας όπου ανήκουν οργανικά ή στον διευθυντή του Σ.Ε.Κ. σχετική αίτηση εντός δεκαημέρου.
 
Β΄ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΩΛΥΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
1.  Προϋποθέσεις

Ως υποδιευθυντές σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, υποδιευθυντές Σ.Ε.Κ., στα οποία ασκούνται τριακόσιοι τουλάχιστον μαθητές και τα οποία λειτουργούν σε πρωινό και απογευματινό κύκλο, καθώς και ως υπεύθυνοι τομέων Σ.Ε.Κ. επιλέγονται εκπαιδευτικοί με οκταετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία, που υπηρετούν κατά το χρόνο επιλογής με οργανική θέση στη σχολική μονάδα, την οποία αφορά η επιλογή και, προκειμένου για υποδιευθυντές και υπευθύνους τομέων Σ.Ε.Κ., ανήκουν σε κλάδο ή ειδικότητα που προβλέπεται για το Σ.Ε.Κ. Αν οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας δεν πληρούν την προϋπόθεση της οκταετούς εκπαιδευτικής υπηρεσίας, υποψήφιοι μπορεί να είναι και εκπαιδευτικοί με μικρότερο χρόνο υπηρεσίας.
Οι ως άνω προϋποθέσεις πρέπει να συντρέχουν κατά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων υποψηφιοτήτων
2. ΚωλύματαΔεν επιλέγεται εκπαιδευτικός ο οποίος έχει καταδικαστεί τελεσίδικα για πειθαρχικό παράπτωμα από αυτά που ορίζονται στην παρ. 2 του άρθρου 109 του Υπαλληλικού Κώδικα1 ή για τον οποίον συντρέχουν τα κωλύματα διορισμού της παρ. 1 του άρθρου 8 του ίδιου Κώδικα2.
3. Το κώλυμα επιλογής δεν πρέπει να συντρέχει τόσο κατά το χρόνο λήξης της προθεσμίας υποβολής της αίτησης υποψηφιότητας όσο και κατά το χρόνο τοποθέτησης.

Γ΄  ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
Κριτήρια επιλογής είναι ιδίως η προσωπικότητα και η γενική συγκρότηση του υποψηφίου και, κυρίως, η ικανότητα του υποψηφίου να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες, να επιλύει προβλήματα (διδακτικά, διοικητικά, οργανωτικά, λειτουργικά κ.λπ.), να δημιουργεί κατάλληλο παιδαγωγικό περιβάλλον και να εμπνέει τους εκπαιδευτικούς στην άσκηση των καθηκόντων τους. Βασικό κριτήριο είναι η γνώση του αντικειμένου του προς άσκηση έργου, η οποία συνάγεται από:
α) την επιστημονική – παιδαγωγική συγκρότηση του υποψηφίου και κυρίως το επίπεδο των σπουδών και γενικότερα τις σπουδές του, την ύπαρξη σπουδών ή επιμορφώσεων στην οργάνωση και διοίκηση της εκπαίδευσης και την πιστοποιημένη γνώση ξένων γλωσσών και Τ.Π.Ε. και
β) την υπηρεσιακή κατάσταση και τη διοικητική εμπειρία, όπως προκύπτει από τη συνολική εκπαιδευτική υπηρεσία του υποψηφίου αλλά και την προϋπηρεσία σε άσκηση διοικητικού έργου ή την άσκηση καθηκόντων μέντορα.
Δ΄ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΚΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΛΟΓΗΣ1. Ο σύλλογος των διδασκόντων κάθε σχολικής μονάδας και Σ.Ε.Κ., σε συνεδρίασή του, που πραγματοποιείται μέσα σε πέντε ημέρες από την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων, από την οποία απέχουν οι υποψήφιοι, συντάσσει αιτιολογημένη πρόταση επιλογής υποδιευθυντή της σχολικής μονάδας ή του Σ.Ε.Κ. και υπευθύνων των τομέων του Σ.Ε.Κ., με βάση τα σχετικά κριτήρια.
Η ίδια διαδικασία ακολουθείται και στις περιπτώσεις που ορίζονται περισσότεροι του ενός υποδιευθυντές στην ίδια σχολική μονάδα.
2. Η πρόταση μαζί με το πρακτικό του συλλόγου των διδασκόντων διαβιβάζονται από τον διευθυντή της σχολικής μονάδας ή του Σ.Ε.Κ. στο αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο (Π.Υ.Σ.Δ.Ε.) το οποίο, μετά από έλεγχο της συνδρομής των προϋποθέσεων και της νομιμότητας της διαδικασίας διαμόρφωσης της πρότασης, προτείνει στον οικείο διευθυντή εκπαίδευσης την τοποθέτηση των στελεχών της προηγούμενης παραγράφου.
3. Αν ο σύλλογος των διδασκόντων παραλείψει να υποβάλει πρόταση, η τοποθέτηση γίνεται με απόφαση του οικείου διευθυντή εκπαίδευσης, ύστερα από πρόταση του οικείου υπηρεσιακού συμβουλίου, το οποίο λαμβάνει υπόψη τα προβλεπόμενα κριτήρια.
                                                                       
Ε΄  ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ1. Μέλη του Συλλόγου των Διδασκόντων (ΣΔ) είναι οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στο σχολείο με οποιαδήποτε σχέση εργασίας.
2. Ο σύλλογος βρίσκεται σε νόμιμη απαρτία και οι αποφάσεις του είναι έγκυρες, όταν τα παρόντα μέλη είναι περισσότερα από τα απόντα.
3. Ο ΣΔ συγκαλείται σε συνεδρίαση ύστερα από πρόσκληση του διευθυντή (προέδρου). Τα μέλη λαμβάνουν γνώση δύο ημέρες τουλάχιστον πριν από την ημέρα της συνεδρίασης. Επειδή η συγκεκριμένη συνεδρίαση είναι έκτακτη, η γνωστοποίηση γίνεται ή με ανάρτηση της πρόσκλησης στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου ή με προφορική ειδοποίηση.
4. Οι αποφάσεις του ΣΔ λαμβάνονται με απλή πλειοψηφία των παρόντων. Σε περίπτωση ισοψηφίας υπερισχύει η άποψη με την οποία τάσσεται ο πρόεδρος. Όταν οι προτάσεις είναι περισσότερες και καμιά δε συγκεντρώνει την απόλυτη πλειοψηφία, η ψηφοφορία επαναλαμβάνεται ανάμεσα στις δυο επικρατέστερες. Το μέλος που απέχει από την ψηφοφορία ή δίνει λευκή ψήφο θεωρείται απόν.
5. Η ψηφοφορία είναι φανερή. Μυστική ψηφοφορία διεξάγεται όταν προβλέπεται από σχετική διάταξη ή αποφασίζει ο Σύλλογος κατά πλειοψηφία. (Η συγκεκριμένη διάταξη δεν προβλέπει μυστική ψηφοφορία).
6. Οι αποφάσεις του ΣΔ καταχωρούνται στο βιβλίο πράξεων του Συλλόγου και υπογράφονται υποχρεωτικά από τον πρόεδρο, το γραμματέα και τα παρόντα μέλη. Στην ίδια πράξη καταχωρούνται και οι απόψεις της μειοψηφίας, αν ζητηθεί.
ΣΤ΄ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ - ΑΝΑΛΗΨΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣΗ τοποθέτηση υποδιευθυντών σχολικών μονάδων και Σ.Ε.Κ., υπευθύνων τομέων Σ.Ε.Κ. γίνεται με απόφαση του οικείου διευθυντή εκπαίδευσης.
Σχετική νομοθεσία
- Άρθρα 11 παρ.5 , 15, 18 παρ.7, 23 παρ.1-2 και 24 παρ.14  ν. 3848/10
- Άρθρο 37 καθηκοντολογίου

1α) πράξεις με τις οποίες εκδηλώνεται άρνηση αναγνώρισης του Συντάγματος ή έλλειψη αφοσίωσης στην Πατρίδα και τη Δημοκρατία, β) της παράβαση καθήκοντος κατά τον Ποινικό Κώδικα ή άλλους ειδικούς νόμους, γ) αποδοχή οποιασδήποτε υλικής εύνοιας ή ανταλλάγματος για το χειρισμό υπόθεσης κατά την άσκηση των καθηκόντων του, δ) χαρακτηριστικώς αναξιοπρεπή ή ανάξια για υπάλληλο διαγωγή εντός ή εκτός υπηρεσίας, ε) παραβίαση απορρήτων της υπηρεσίας κατά τις κείμενες διατάξεις, στ) αδικαιολόγητη αποχή από την εκτέλεση των υπηρεσιακών καθηκόντων πάνω από 22 εργάσιμες ημέρες συνεχώς ή πάνω από 30 εργάσιμες ημέρες σε διάστημα ενός έτους, ζ) εξαιρετικώς σοβαρή απείθεια, η) άμεση ή μέσω τρίτου προσώπου συμμετοχή σε δημοπρασία την οποία διενεργεί η αρχή στην οποία αυτός ανήκει ή επιτροπή, μέλος της οποίας είναι αυτός, θ) εμμονή σε άρνηση προσέλευσης για εξέταση από υγειονομική επιτροπή.
2α) Όσοι καταδικάσθηκαν για κακούργημα και σε οποιαδήποτε ποινή για κλοπή, υπεξαίρεση (κοινή και στην υπηρεσία), απάτη, εκβίαση, πλαστογραφία, απιστία δικηγόρου, δωροδοκία, καταπίεση, απιστία περί την υπηρεσία, παράβαση καθήκοντος, καθ΄ υποτροπή συκοφαντική δυσφήμηση, καθώς και για οποιοδήποτε έγκλημα κατά της γενετήσιας ελευθερίας ή έγκλημα οικονομικής εκμετάλλευσης της γενετήσιας ζωής. β) Οι υπόδικοι που έχουν παραπεμφθεί με τελεσίδικο βούλευμα για κακούργημα ή για πλημμέλημα της περίπτωσης α΄, έστω και αν το αδίκημα έχει παραγραφεί. γ) Όσοι, λόγω καταδίκης, έχουν στερηθεί τα πολιτικά τους δικαιώματα και για όσο χρόνο διαρκεί η στέρηση αυτή. δ) Όσοι τελούν υπό στερητική δικαστική συμπαράσταση (πλήρη ή μερική), υπό επικουρική δικαστική συμπαράσταση (πλήρη ή μερική) και υπό τις δύο αυτές καταστάσεις.

Παρασκευή 2 Σεπτεμβρίου 2011

Ελάχιστος αριθμός μαθητών στα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ) και στις Επαγγελματικές Σχολές (ΕΠΑΣ)


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ  ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
-----
 
 












Δελτίο Τύπου                                             19/07/2011

Ελάχιστος αριθμός μαθητών στα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ) και στις Επαγγελματικές Σχολές  (ΕΠΑΣ)

Με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, καθορίζεται ο ελάχιστος αριθμός μαθητών για τη λειτουργία τμήματος τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ και τμήματος ειδικοτήτων στις ΕΠΑΣ.

Αναλυτικά για τα ΕΠΑΛ:
·        Ο ελάχιστος αριθμός μαθητών για τη λειτουργία Τομέα στην Β’ ΕΠΑΛ καθορίζεται σε δώδεκα (12).
·        Ο ελάχιστος αριθμός μαθητών για τη λειτουργία τμήματος ειδικότητας στην Γ’ ΕΠΑΛ καθορίζεται σε οκτώ (8).

Αναλυτικά για τις ΕΠΑΣ:
·        Ο ελάχιστος αριθμός μαθητών για τη λειτουργία τμήματος ειδικότητας στις Α’ και Β’ τάξεις ΕΠΑΣ καθορίζεται σε δέκα (10).

1.       Σε περίπτωση που σε δύο ή περισσότερα ΕΠΑΛ ή ΕΠΑΣ δεν συγκεντρώνεται ικανός αριθμός μαθητών για τη δημιουργία τμήματος τομέα ή ειδικότητας, με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, ορίζεται η σχολική μονάδα στην οποία θα λειτουργήσει το τμήμα αυτό. Κριτήρια για τον ορισμό της σχολικής μονάδας στην οποία θα λειτουργήσει το τμήμα είναι πρωτίστως η πληρότητα και η επάρκεια του αντίστοιχου εργαστηριακού εξοπλισμού και δευτερευόντως η χωροταξική εξυπηρέτηση των μαθητών.
2.       Για τα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ που βρίσκονται σε νησιωτικές και παραμεθόριες περιοχές της χώρας, όπου η μετακίνηση είναι αντικειμενικά αδύνατη, μπορεί με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης – κοινοποιημένη στην Δ.Σ.Δ.Ε. – Τμήμα Β’ του Υπουργείου Παιδείας-  ύστερα από ειδική, αιτιολογημένη και τεκμηριωμένη εισήγηση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, να ορίζεται και μικρότερος αριθμός μαθητών ανά τμήμα.
3.       Οι εισηγήσεις για τα ολιγομελή τμήματα των πραγματικά φοιτούντων μαθητών θα πρέπει να καταθέτονται για έγκριση στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης το αργότερο μέχρι τις 18 Οκτωβρίου 2011.

Η σχετική απόφαση είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας www.minedu.gov.gr